Facebook dodaje svoje ime Instagramu i WhatsAppu

Mobilni telefoni, 05.08.2019, 01:30 AM

Facebook dodaje svoje ime Instagramu i WhatsAppu

Facebook planira da aplikacijama Instagram i WhatsApp doda svoje ime, objavio je sajtThe Informationkoji se poziva na izvore u kompaniji. Dve ankete koje je prošle godine sproveo pretraživač DuckDuckGo pokazale su da više od polovine Amerikanaca ne zna da su Instagram ili WhatsApp u vlasništvu Facebooka. To bi uskoro moglo da se promeni kada Facebook promeni imena svojih popularnih aplikacija u „Instagram from Facebook“ i „WhatsApp from Facebook“.

Zaposleni u Instagramu i WhatsAppu su navodno nedavno obavešteni o ovim promenama. Facebook je i pošto su ove dve kompanije postale njegovo vlasništvo, omogućavao aplikacijama da rade i da se brendiraju nezavisno. To je pomoglo da obe aplikacije izbegnu sudbinu Facebooka čija je reputacija u više navrata pretrpela teške udarce zbog skandala koji su izbili zbog problematičnog odnosa kompanije prema privatnosti korisnika.

Međutim, direktor Facebooka Mark Zakerberg navodno je nezadovoljan zbog toga što Facebook ne dobija više zasluga za rast Instagrama i WhatsAppa a istovremeno želi da povezivanjem ovih aplikacija sa brendom Facebook popravi reputaciju matične kompanije.

Berti Tomson, portparolka Facebooka, potvrdila je promenu naziva Instagrama i WhatsAppa. „Želimo da budemo jasniji o proizvodima i uslugama koji su deo Facebooka“, rekla je ona za sajt The Information, napominjući da kompanija koristi slično brendiranje i za druge proizvode poput Workplacea, svog alata za razgovore za preduzeća.

Novi nazivi biće vidljivi unutar aplikacija, a korisnici će ih videti, na primer, i prilikom prijavljivanja, kao i u prodavnicama aplikacija.

Pored toga, Facebook već neko vreme radi na objedinjavanju sistema za razmenu poruka aplikacija koje su u vlasništvu kompanije. Ideja je da aplikacije nastave da funkcionišu samostalno, ali da poruke mogu putovati kroz sva tri servisa. To bi značilo da korisnik Facebooka može direktno da komunicira sa nekim ko ima samo WhatsApp nalog, što je trenutno nemoguće. Suosnivači WhatsAppa i Instagrama iznenada su napustili Facebook prošle godine, a Zakerberg ih je zamenio starim rukovodiocima Facebooka koji sada izveštaje podnose direktno njemu.

Da Facebook planira „porodicu aplikacija“ govori i to da su zaposleni koji su odgovorni za Instagramovu funkciju za razmenu privatnih poruka nedavno obavešteni da će postati deo tima koji stoji iza Facebookove aplikacije Messenger.

Facebook je kupio Instagram za milijardu dolara 2012. godine kada je aplikacija imala desetine miliona korisnika. Dve godine kasnije, Facebook je dao 22 milijarde dolara za WhatsApp, koji je u to vreme imao 600 miliona mesečnih korisnika. Ugovori su cementirali dominaciju Facebooka u globalnom okruženju društvenih medija, a obe aplikacije igraju sve važniju ulogu u prognozama o rastu kompanije Facebook u budućnosti. Obe aplikacije sada imaju više od milijardu korisnika. Procenjuje se da Instagram, koji od svih Facebookovih aplikacija raste najbrže na globalnom nivou, vredi više od 100 milijardi dolara kao samostalna kompanija.

Izvor:Informacija.rs