Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Društvene mreže, 09.08.2019, 03:00 AM

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook je podneo tužbuprotiv dvojice programera Android aplikacija zbog toga što su koristili pametne telefone korisnika za lažne klikove na Facebook oglase.

Kako tvrde iz Facebooka, programeri aplikacija „LionMobi“ iz Hong Konga i „JediMobi“ iz Singapura distribuirali su zlonamerne Android aplikacije preko zvanične Google Play prodavnice, koje su generisale lažne klikove na Facebook oglase. Oni su uzimali nezarađeni novac od Facebooka, manipulišući lažnim klikovima koji su predstavljani kao klikovi stvarnih ljudi. Oglasi su bili deo Facebookove Audience Network. LionMobi je takođe reklamirao svoju malicioznu aplikaciju na Facebookovu, kršeći pravila kompanije o oglašavanju.

Kako funkcioniše ova prevara? Maliciozna aplikacija instalirana na uređaju automatski generiše lažni klik ka oglasnoj mreži sa svojim sopstvenim kodovima za praćenje kada utvrdi da je korisnik instalirao neku novu aplikaciju iz bilo kog drugog izvora, tvrdeći da je ona izvor instalacije.

Oglašavači tako plaćaju proviziju pogrešnim izvorima/izdavačima koji nisu imali nikakvu ulogu u instaliranju reklamiranih aplikacija.

Ova tehnika “ubrizgavanja klikova” prilično je čest oblik prevare sa oglasima i nije ograničena samo na Facebook Audience Network, platformu koja pomaže izdavačima da zarade od svojih aplikacija i web sajtova preko oglasa Facebook oglašivača.

Malver je generisao lažne klikove korisnika na Facebook oglase koji su se pojavljivali na telefonima korisnika, stvarajući utisak da su korisnici kliknuli na njih.

Iz Facebooka kažu da je ova tužba prva tužba protiv ovakve prakse.

Krajem prošle godine, Cheetah Mobile, ugledna kineska kompanija poznata po popularnim aplikacijama kao što su Clean Master i Battery Doctor, uhvaćena je u prevari sa Android oglasima, zbog koje su oglašivači pretrpeli višemilionsku štetu.

Facebook navodi da je blokirao programere kada je reč o njegovoj oglasnoj mreži i da su njihovi nalozi sada deaktivirani. Svim oštećenim oglašivačima Facebook je nadoknadio štetu u martu ove godine.

Izvor:Informacija.rs