Sony mobilna divizija ostvarila razočaravajuće rezultate

Sony-black-600x335

Sony je upravo objavio finansijske rezultate za ovaj kvartal 2014. godine i može se reći da stvari za Sonijevu mobilnu diviziju ne izgledaju nimalo dobro.

Iako je japanska kompanija sveukupno uspjela završiti poslovanje s profitom, divizija za mobilne uređaje poslovala je ispod očekivanja. Koliko je situacija ozbiljna pokazuje i odluka konpanije o spuštanju prodajnih prognoza za celu godinu sa 5o miliona uređaja na 43 miliona, što je pad od 14%.

Kompanija je uspjela isporučiti 2% manje uređaja u odnosu na isti period prošle godine, što znači da je isporučeno 9,4 miliona uređaja. Takođe, zabeležen je gubitak od 26 miliona $. Sony smatra da je jedan od glavnih razloga gubitka povećanje troškova za marketing te istraživanje i razvoj.

Očekivalo se da će Xperia uređaji srednje klase proći jako dobro na mnogim Azijskim i drugim tržištima u razvoju, međutim prodajne cifre na kraju su bile razočaravajuće zbog jake konkurencije. Ovo je takođe nateralo Sony na promenu troškova marketinga i troškova za instraživanje i razvoj za celi ostatak ove godine.

Finansijski direktor (CFO) Sonija Kenichiro Yoshida izjavio je na pres konferenciji da su njihove procene u maju bile previše optimistične. Također je rečeno da kompanija mora proširiti svoj biznis sa mobilnim uređajima jer se mnogo segmenata u kojima Sony deluje sučeljava upravo u smartfonima, počevši od videoigara, preko filmova pa sve do kamera.

Prema Yoshidinim riječima, da bi se poslovanje u industriji mobitela održalo profitabilnim, planirano je rezanje troškova usporavanjem ritma predstavljanja novih uređaja. Takođe je dodao da Sony ne razmatra izlazak iz tržišne utakmice, s tim da će se vršiti strožija selekcija modela i država na čijim tržištima će Sony delovati.

S obzirom na sve navedeno, može se reći da Sony ima do određene mere slične probleme kao Samsung koji je zabeležio pad profita zbog usporenja prodaje smartfona. Iako je Samsung prodao oko 8 puta više telefona od Sonija u zadnjem kvartalu, obe kompanije trpe pritiske od konkurenata kao što su Apple, Motorola, Xiaomi, Huawei, HTC, LG i Lenovo.

Sony je uspio da kreira interes potrošača sa modelom Xperia Z2 ali su odlaganja u lansiranju i potpuno odsustvo sa tržišta SAD-a imala osjetno negativan utjecaj na krajnji rezultat. Problem Sonija na tržištu SAD-a je manjak podrške od mobilnih operatera jer je već poznato da u SAD-u mobilni operateri imaju toliko jaku poziciju da je skoro nemoguće bez njihove podrške zabeležiti bilo kakav bitniji uspeh. Od 4 najveća operatera u SAD-u, samo T-Mobile US direktno prodaje Sonijeve telefone.

Yoshida je na kraju dodao i da Sony treba veću strukturalnu reformu.

Iako je Sony brojčano prodao manje mobilnih uređaja u odnosu na prethodni period, zabeležen je porast prihoda koji je ostvaren povoljnim promenama deviznog kursa jena, valute u matičnoj zemlji Japan.

Konsolidirani finansijski rezultati za zadnji kvartal svih Sonijevih divizija, kao i Sonija na nivou cele korporacije se mogu pogledati ovdje.

izvor: http://balkanandroid.com