Yahoo prekršio američke zakone skeniranjem emailova onih koji nisu korisnici Yahoo Maila

Sudija američkog Okružnog suda u Kaliforniji Lusi Koh donela je presudu po kojoj svi američki građani koji nisu korisnici Yahoo Maila a koji su slali ili dobijali emailove od korisnika Yahoo Mail servisa od 2. oktobra do danas mogu podneti kolektivnu tužbu protiv Yahooa zbog toga što je posle navedenog datuma kompanija skenirala email poruke svojih korisnika za potrebe oglašavanja.

v1_6958_2-Yahoo

Sud je ocenio da je ovakva praksa kompanije nezakonita i saglasio se sa tvrdnjama tužitelja da je Yahoo skeniranjem emailova koje su korisnicima Yahoo Maila poslali ljudi koji nisu korisnici ovog servisa, prekršio federalni i kalifornijski zakon.

Tužioci koji su 5. februara od suda u Kaliforniji zatražili mišljenje o zakonitosti ovakve prakse kompanije, tvrde da je Yahoo u celosti kopirao emailove, izvlačio ključne reči i pregledao i izvlačio linkove i priloge, što je u suprotnosti sa federalnim Zakonom o čuvanju komunikacija i kalifornijskim Zakonom o narušavanju privatnosti.

Yahoo na svojoj FAQ stranici kaže da automatski sistemi skeniraju i analiziraju sve dolazne i odlazne poruke da bi, između ostalog, pronaši ključne reči, delom zbog toga da bi se korisnicima ponudili oglasi bazirani na njihovim interesovanjima, a delom i zbog otkrivanja virusa i malvera.

Tužioci tvrde da Yahoo nije obezbedio mehanizam za one koji nisu korisnici Yahoo Mail servisa da mogu da odbiju da njihovi emailovi budu skenirani.

Portparolka kompanije Yahoo odbila je da komentariše odluku suda.

U svojoj odluci, sudija Koh je istakla da se ovaj slučaj razlikuje od prethodnog sličnog slučaja iz 2014., kada je ona odbila da odobri zajedničku tužbu u ime korisnika i onih koji nisu korisnici Gmail servisa, zato što je bilo teško utvrditi koji korisnici su se saglasili sa Googlovom praksom skeniranja emailova.

U slučaju Yahooa, tužioci traže da se od Yahooa zahteva da obustavi skeniranje emailova onih koji nisu korisnici Yahoo Maila bez njihovog pristanka, i da se identifikuje svako sa kojim je Yahoo delio ili kome je prodavao informacije ili podatke prikupljene od onih koji nisu korisnici Yahoo Maila.

izvor: http://www.informacija.rs